• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка директора

Директор Малиновська Оксана Леонідівна

ЗВІТ

керівника дошкільного навчального закладу № 49

На виконання Національної доктрини розвитку освіти п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, директор Малиновська Оксана Леонідівна звітує про основні напрямки діяльності ДНЗ № 49 за 2022-2023 навчальний рік.

Проаналізувавши роботу ДНЗ № 49 за 2022-2023 навчальний рік, можна сказати, що рік був важкий для всієї країни та для дошкільного закладу. З 24.02.2022 року по 01.03.2023 року заклад був вимушений припинити свою роботу з дітьми. Це пов’язано з введенням воєнного стану в країні в результаті спричиненої агресії російської федерації. Але всі працівники відповідально поставилися до ситуації, яка склалася, та доклали багато зусиль для допомоги ЗСУ. Хочу висловити подяку всім працівникам закладу, батькам, волонтерам, які проявили свою небайдужість. Тільки взаємодопомога та підтримка нам допоможуть отримати перемогу.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) компенсуючого типу, спеціальний № 49 діє згідно з:

– основними положеннями Конституції України;

– Законом України «Про дошкільну освіту»;

– Положенням «Про дошкільний навчальний заклад»;

– «Про охорону дитинства»;

– Конвенцією «Про права дитини»;

– Гранично допустимим навантаженням на дитину в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженим наказом МОН України від 20.04.2016 № 446, та іншим процесуальним законодавством та нормативно-правовими актами, які регламентують діяльність закладів дошкільної освіти в Україні;

– Базовим компонентом дошкільної освіти;

– Колективним договором між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом;

– Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими інструкціями;

– Статутом закладу;

– освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та програмою для дітей з порушенням зору.

Головною метою роботи закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, створення умов для їх фізичного, психічного та розумового розвитку, забезпечення соціально-психологічної реабілітації, корекції порушень зору дітей. Вся діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; розвиток пізнавальних здібностей і нахилів; здійснення корекційно-відновлювальної роботи щодо збереження зорових функцій дітей, проведення просвітницької роботи з батьківською громадськістю щодо виховання дітей дошкільного віку та дітей з порушенням зору. Виходячи з аналізу роботи за навчальний рік, враховуючи досягнення та недоліки, керуючись державними документами, ДНЗ ставив перед собою у 2022-2023 навчальному році завдання, які проводились дистанційно як з педагогами, так із дітьми та батьками (за ініціативи педагогів), а з 01.03.2023 року почалася очна форма начально-виховної роботи в закладі.

У складних умовах воєнного стану вихователі та спеціалісти налагодили тісний взаємозв'язок з батьками вихованців, надавали рекомендації щодо проведення розвивальних занять з дітьми вдома та психологічну підтримку за запитом батьків. Це дало змогу підтримувати зв'язок з батьками та вихованцями і закінчити 2022-2023 навчальний рік на належному рівні.

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО УМОВИ

ФУНКЦІЮВАННЯ ЗАКЛАДУ

Дошкільний навчальний заклад компенсуючого типу, спеціальний № 49 перебуває у підпорядкуванні виконавчого органу Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, яка здійснює фінансову й іншу підтримку та має право контролю. Функціонує заклад з 1973 року, а як ДНЗ компенсуючого типу – з 1980 року.

Дошкільний навчальний заклад № 49 є закладом освіти суспільного виховання і навчання дітей від 2 до 6 (7) років і здійснює завдання щодо задоволення потреб населення у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей раннього і дошкільного віку з денним перебуванням дітей.

ДНЗ розміщений в окремо збудованому приміщенні за адресою: м. Київ, 04210, вул. О. Архипенка, 1-а, телефон: 418 62 03.

Типове двоповерхове приміщення закладу відповідає державним санітарним правилам влаштування й утримання дошкільних навчальних закладів і розраховане на 12 груп (220 дітей). Працює 8 груп (79 дітей). Всі групи спеціалізовані (для дітей з порушеннями зору) та укомплектовані повністю, згідно віку дітей: група раннього віку – 1 (10 дітей), груп для дітей дошкільного віку – 7, молодший вік (7 дітей), середній вік (19 дітей), старший вік (43 дитини).

ДНЗ працює за режимом: з 7.00 до 19.00 (12 год. – 8 груп).

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно листа МОН України від 02.04.2014 року № 1/9-187 «Щодо переліку документів, необхідних для зарахування дитини до дошкільного навчального закладу та електронної реєстрації» на підставі наступних документів:
- заяви батьків або осіб, які їх замінюють;

- медичної довідки форми № 086-1/о про стан здоров’я дитини;

- свідоцтва про народження дитини (копія);

- «Карти профілактичних щеплень» форми № 063/о (за бажанням батьків);

- в спеціальний заклад для дітей з порушенням зору необхідні також довідка від дитячого офтальмолога з діагнозом та відповідний висновок з протоколу комісії Інклюзивно-ресурсного центру.

З метою створення прозорості прийому дітей до закладів дошкільної освіти і полегшення процедури оформлення до ДНЗ, з 01.09.2013 навчального року введена система електронної реєстрації дітей до ДНЗ. Зареєструвати дитину батьки можуть як самостійно, так і звернувшись до РУО. Пільги при зарахуванні до закладу дошкільної освіти мають громадяни згідно чинного законодавства.

ЗАГАЛЬНІ ПОКАЗНИКИ РОБОТИ

№ з/п

Загальні показники

Стан

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп

8

3.

Кількість груп раннього віку

1

4.

Загальне число вихованців

78

5.

Загальна кількість працівників

51

6.

Кількість педагогічних працівників

28

7.

Обслуговуючий персонал

23

8.

Площа території

0,9450 м кв.

9.

Площа усіх приміщень

1908 м кв.

10.

Площа групових приміщень

1249 м кв.

11.

В т.ч. групи раннього віку

492 м кв.

12.

Груп дошкільного віку

757 м кв.

13.

Кількість спортивних зал

-

14.

Кількість музичних зал

1

15.

Використання вивільнених приміщень:

офтальмологічний кабінет, спортивна зала

1 1

В дошкільному навчальному закладі створена належна матеріально-технічна база, яка поповнюється завдяки бюджетним коштам та спонсорській допомозі батьків. Твердим та м’яким інвентарем ДНЗ поповнюється за потребою. В групах замінені дитячі меблі, постільна білизна, рушники (по 2 комплекти). ДНЗ забезпечений технічними засобами навчання (музичний центр, магнітофони, проектор) та комп’ютерною технікою.

ДНЗ працював згідно Закону України «Про дошкільну освіту» за Програмою виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина»/оновленою/ (Київ – 2012 р.) і за Програмою для дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу для дітей з порушенням зору (Львів – 2012 р.). Мовний режим – український.

Освітньо-ігрове середовище в дошкільному закладі відповідає сучасним вимогам. Групи забезпечені іграшками, навчальними посібниками, ілюстративними матеріалами, дитячою художньою літературою. Багато дидактичного матеріалу виготовлено власноруч вихователями, оформлені спеціальні корекційні куточки для дітей з порушеннями зору. В ДНЗ створені усі необхідні умови для проведення лікувально-відновлювальної та корекційно-виховної роботи з дітьми з різними порушеннями зору. Протягом року, згідно нормативних вимог, проводились навчання працівників закладу, інструктажі з організації охорони життя та здоров’я дітей, охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки. Щоквартально директором видавались накази з ОП, БЖД, ПБ під особистий підпис та з реєстрацією в журналах. В минулому навчальному році травм серед учасників освітньо-виховного процесу в ДНЗ не було.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА РОБОТА ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІВ

Керівництво дошкільним навчальним закладом № 49 здійснює директор Малиновська Оксана Леонідівна, яка має вищу освіту, кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», педагогічний стаж 33 роки, звання «Старший вихователь». Вихователь-методист Кирічок Оксана Олексіївна має вищу освіту, кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», педагогічний стаж 25 років, звання «Старший вчитель».

Кадрами ДНЗ № 49 забезпечений повністю.

Педагогічні кадри

Посада

Кількість

1

Директор

1

2

Вихователь-методист

1

3

Вихователі

16

4

Музичний керівник

1

5

Інструктор з фізичного виховання

1

6

Вчитель-дефектолог

5

7

Логопед

2

8

Психолог

0

9

Керівник гуртка

1

Всього педагогів

28

Освіта педагогічного персоналу

1

Освіта вища дошкільна

7

35,5%

2

Освіта вища педагогічна

13

42%

3

Освіта середня дошкільна

6

16,1%

4

Освіта середня педагогічна

0

0%

5

Освіта вища непедагогічна

2

6,4%

Рівень педагогічної майстерності педагогів

1

Спеціаліст вищої категорії

14

45,2%

2

Спеціаліст І категорії

5

16,1%

3

Спеціаліст ІІ категорії

3

9,7%

4

Спеціаліст

8

25,8%

Без категорії

1

3,2%

Педагогічні звання

1

«Вихователь-методист»

5

55,5%

2

«Старший вихователь»

1

11,1%

3

«Вчитель-методист»

2

22,3%

4

«Старший вчитель»

1

11,1%

Педагогічний стаж

1

До 3-х років

2

6,5%

2

3-10 років

0

0

3

10-20 років

3

9,7%

4

Понад 20 років

23

83,8%

Педагогічний колектив стабільний. Фахівці ДНЗ № 49 мають достатній професійний рівень, володіють методичними прийомами роботи з дітьми з особливими потребами. При закріпленні вихователів за групами враховується їх досвід роботи, освіта та психологічна сумісність, тому можна говорити про раціональність їх розстановки. Соціально-психологічний мікроклімат у колективі позитивний.

Педагоги закладу постійно займаються самоосвітою. Самоосвітня діяльність педагогів проходить в різних формах. У ДНЗ приділяється увага підвищенню кваліфікації та курсовій перепідготовці педагогічних працівників. За останні 5 років порушень строків курсової перепідготовки не виявлено. Педагоги проходять курси згідно перспективного плану (1 раз в 5 років) та наказу по дошкільному навчальному закладу. В 2022-2023 навчальному році пройшли курсову перепідготовку та отримали сертифікати, набравши певну кількість балів такі працівники:

ПІБ

Посада

1

Лось М.П.

Вчитель-дефектолог

2

Кирічок О.О.

Вихователь-методист

3

Скобель Л.М.

Вихователь

4

Кондратенко В.І.

Керівник гуртка

5

Савицька Т.В.

Вихователь

6.

Федотова Н.М.

Вихователь

Атестація педагогічних працівників проходить у закладі планово, згідно з новим «Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України», затвердженим наказом Міністерства освіти України від 06.10.2010 року № 930 та зі змінами. Перспективний план проходження атестації (на 5 років) розміщений в «Методичному куточку». Атестаційна комісія ДНЗ затверджується наказом по ДНЗ (щорічно). Комісія розробляє заходи, графік по проведенню атестації в ДНЗ, вивчає досвід роботи, ознайомлює педагогів, що атестуються в поточному році, з нормативно- правовою базою, відповідно до якої проходить атестація. Документація по атестації ведеться згідно вимог.

В 2022-2023 навчальному році в ДНЗ атестувалися 5 педагогів. Маємо такі результати атестації:

ПІБ

Посада

Результати атестації

1

Кирічок О.О.

Вихователь-методист

Підтвердження кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» та звання «Старший вчитель»

2

Лось М.П.

Вчитель-дефектолог

Підтвердження кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» та звання «Вчитель-методист»

3

Савицька Т.В.

Вихователь

Підтвердження кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії»

4

Скобель Л.М.

Вихователь

Підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст»

5

Кондратенко В.І.

Керівник гуртка

Присвоєння 12 т. р.

Педагоги систематично підвищують свій професійний рівень і педагогічну майстерність, приймаючи участь у методичних об’єднаннях, семінарах-практикумах, «ШПМ» в районі, місті. Спеціалісти дошкільного навчального закладу приймають участь у роботі «Міського клубу логопедів та тифлопедагогів». З 2011 року є членами Української асоціації тифлопедагогів.

ЗАХВОРЮВАНІСТЬ ДІТЕЙ В ДНЗ

У ДНЗ функціонує, обладнаний медичний блок. Медико-профілактична робота в ДНЗ здійснюється відповідно до річного плану. Медичним персоналом (с/м ст., лікар-офтальмолог, сестра-ортоптистка) закладу виконуються заходи лікувально-профілактичного характеру, здійснюється медичний контроль за станом фізичного виховання, за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, проводиться лікувально-відновлювальна робота в спеціальному офтальмологічному кабінеті. Серед працівників та батьків наших вихованців проводиться санітарно-освітня робота (бесіди, консультації, санбюлетні, виступи на педагогічних радах та батьківських зборах). Одним з пріоритетних завдань колектив ДНЗ вважає збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей. Питання захворюваності дітей в ДНЗ знаходиться на постійному контролі, заслуховувалося на виробничих нарадах.

Комплекс заходів, направлених на зміцнення здоров'я та фізичний розвиток дітей дошкільного віку, який здійснювався в закладі, має позитивні результати. Аналізуючи стан захворюваності дітей в ДНЗ за 2022 рік, слід відмітити, що пропуски однією дитиною становлять 1,02 дні, порівняно з 2021 роком – 5,86 дні, що на 4,84 дні менше. У зв’язку з воєнним станом заклад не працював з 24.02.2022 року по 01.03.2023 року.

Осередком лікувально-відновлювальної роботи в дошкільному закладі компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору є офтальмологічний кабінет, який призначений для спеціального лікування та корекції зору дітей в умовах дошкільного навчального закладу компенсуючого типу. Офтальмологічний кабінет відповідає сучасним вимогам, оснащений апаратурою:

- Лазер «Спекл» - 1 - кольоротестер - 1

- панорама - 1 - мускулотренер - 2

- локалізатор - 1 - апарат АСО - 1

- апарат БО - 1 - апарат «Струмок» - 1

- апарат «Веселка» - 1 - макулостимулятор - 2

- тестер - 1 - лікувальні програми - 5

- комп’ютер - 1 - амбліотренер - 1

Заклад забезпечений найсучаснішими лікувальними апаратами. Амбліокор – прилад, який допомагає відновити гостроту зору, він вирішує велике коло проблем, що стосується порушень зору. Лікування на такому апараті дозволяє отримати відмінні результати. При далекозорості та короткозорості гострота зору збільшується більше ніж у 90% дітей, що проходять лікування. Синептофор – лікує косоокість, виправляє порушення рухової функції ока, відновлює та стабілізує бінокулярний зір.

Аналіз корекційної роботи з дітьми

З 24.02.2022 року по 01.03.2023 року лікування дітей не проводилося у зв’язку з воєнним станом та перебуванням закладу на простої

На кінець 2022 року була 61 дитина, з них пішли в школу – 22 дитини, зараховані в школи-інтернати – 2, в інші ДНЗ – 3. Залишилося 36 вихованців для подальшої корекції зору.

З березня 2023 навчального року діти пройшли апаратне лікування за призначенням лікаря-офтальмолога.

Слід відмітити результати лікувально-відновлювальної роботи.

Комплексний аналіз покращення зору дітей

з 01.03.2023 р.

з/п

Загальна

кількість

Зір покращився

кількість %

Зір залишився

без змін

кількість %

Примітки

79 дітей

70 89%

9 11%

з них

52 50%

28 40%

15 30%

6 20%

3 10%

На кінець 2023 навчального року 37 дітей ідуть до школи, 6 – залишаються для подальшого лікування.

Вихователі працюють у тісному контакті із медичним персоналом закладу, що дає певні результати. В кожній групі на окрему дитину ведеться лист здоров’я. В ДНЗ для зміцнення здоров’я дітей проводяться фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, корегуюча гімнастика після сну, фізичні заняття на свіжому повітрі щоденно і т.д.). Під особливим контролем температурний режим приміщень та дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо приміщень та території.

Харчування дітей в ДНЗ

Важливим чинником впливу на здоров’я дитини є харчування. Організація харчування і режиму дня в цілому є першорядною умовою, необхідною для нормального росту та розвитку дітей. Для якісного засвоєння їжі велике значення має раціональний режим харчування (їжу діти отримують у чітко визначений час). Режим харчування дітей в ДНЗ № 49 – 3-х разовий.

Харчування дітей в ДНЗ є повноцінним, різноманітнім за складом продуктів і повністю задовольняє фізіологічні потреби дитячого організму в основних харчових речовинах. При організації харчування в ДНЗ керуємося міжвідомчою «Інструкцією по організацію харчування дітей» та нормативно-технологічною документацією.

Відповідно до розпорядження Оболонської РДА в місті Києві № 327 від 05.06.2023 р., діти, які відвідують спеціалізовані заклади освіти, забезпечуються безкоштовним харчуванням.

Контроль за організацією харчування дітей здійснюють директор ДНЗ, сестра медична старша та комісія по харчуванню.

Раціональне харчування в ДНЗ забезпечується 10-денним меню, яке складається на осінньо-зимовий та весняно-літній періоди з урахуванням сезонних продуктів. При наявності продуктів харчування щоденно складається меню-розкладка на кожний наступний день з урахуванням перспективного меню та картотеки страв. При складанні меню велика увага приділяється відповідності поєднання різноманітних продуктів. Продукти харчування, що постачають в ДНЗ, мають сертифікати якості та відповідності. В літній період діти забезпечені свіжими овочами та соками. Це має позитивний результат у процесі оздоровлення дошкільників. Контроль за організацією харчування здійснюється щодня протягом року. Ведеться бракераж сирої і готової продукції. Відслідковується суворе додержання строків реалізації швидкопсувних продуктів. На контролі питання дотримання технологічного процесу приготування їжі.

У І кварталі 2023 року норми по харчуванню виконані на 100,74%. Усі продукти харчування, що надходять до ДНЗ, завозять вчасно та відповідають вимогам державних стандартів.

В ДНЗ ведеться систематична робота з батьками про стан харчування в закладі. Проводяться консультації щодо раціонального харчування дітей дошкільного віку. Для дітей вихователі проводять різні цікаві форми роботи стосовно корисної їжі та здорового способу життя.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДНЗ

В ДНЗ створені умови для повноцінного розвитку дітей дошкільного віку, що мають порушення зору. Приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам, теплі, відремонтовані, естетично оформлені. Працюють 4 дефектологічних кабінети, 2 логопедичні пункти та 1 кабінет практичного психолога. В ДНЗ функціонують в облаштованих приміщеннях спортивна зала і офтальмологічний кабінет.

Одним з пріоритетних завдань є створення розвивального середовища для забезпечення освітньо-виховного процесу та корекційно-компенсаторної роботи в спеціалізованому ДНЗ компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору. Групи забезпечені сучасними дидактичними та ігровими матеріалами, дитячою художньою літературою, обладнанням та меблями. Для дітей створені умови для організації різних видів діяльності (навчально-ігрові осередки, куточки творчості, природи, корекційні куточки). Матеріально-технічна база ДНЗ поліпшується за рахунок РУО.

Для покращення матеріально-технічної бази планується:

· відремонтувати всі тіньові навіси та ігрові майданчики;

· ремонт головного коридора і прилеглих приміщень;

· поповнити матеріальну базу харчоблоку побутовою технікою (хліборізкою);

· поповнити сенсорну кімнату дидактичним матеріалом;

· замінити асфальтове покриття навколо будівлі;

· спортивний майданчик оновити м’яким покриттям.

ЕФЕКТИВНІСТЬ МЕТОДИЧНОЇ ТА ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ

в 2022-2023 н. р.

Колектив ДНЗ № 49 у 2022-2023 навчальному році працював таким чином, щоб відповідати потребам часу, вимогам родини і суспільства. Пріоритетними напрямками роботи закладу є три основні напрямки, а саме:

1. Організаційно-педагогічний

2. Лікувально-відновлювальний

3. Корекційно-реабілітаційний

Вся робота спрямовується на реалізацію таких спеціальних завдань в роботі з дітьми з особливими потребами, як:

· Забезпечення всебічного розвитку розумових та фізичних здібностей дітей, які мають зорові порушення та розвиток пізнавальних можливостей зорового аналізатора.

· Відтворення первинно порушених зорових функцій та запобігання виникненню вторинних порушень

· Формування компенсаторних способів сприйняття, підготовка дітей до успішного навчання в умовах інклюзивної освіти в загальноосвітній школі.

В ДНЗ створені необхідні умови для надання дітям з порушеннями зору своєчасної лікувально-відновлювальної та психолого-педагогічної допомоги відповідно їх потреб (діє офтальмологічний кабінет, кабінети практичного психолога, вчителя-логопеда, вчителів-дефектологів).

В дошкільному закладі створено також належну матеріальну базу, яка забезпечує освітньо-виховний процес. ДНЗ забезпечує ефективність освітньо-виховної та корекційно-відновлювальної роботи. В умовах звичайного режиму життя дошкільника успішно поєднується лікувально-відновлювальна робота (робота в офтальмологічному кабінеті медичних працівників) з корекційно-виховною роботою в групах.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами має діагностично-прогностичний характер і базується на аналізі освітньо-виховного процесу в ДНЗ. Центром методичної роботи в дошкільному закладі є методичний кабінет. В ньому проводиться робота по вивченню, узагальненню та впровадженню педагогічного досвіду вихователів, вчителів-дефектологів, вчителів-логопедів ДНЗ. Робота вихователя-методиста Кирічок О.О. спрямована на забезпечення освітньо-виховного процесу, надання допомоги кожному спеціалісту у підвищенні педагогічної майстерності та впровадження інноваційних ідей в практичну роботу закладу. В методичному кабінеті зібрано матеріали із досвіду роботи педагогів ДНЗ, які мають педагогічне звання та вищу категорію. Ці матеріали допомагають педагогам-початківцям успішно проводити освітньо-виховну та корекційну роботу в ДНЗ для дітей з порушенням зору. Згідно вимог спецільної програми систематизовано навчальний матеріал по лексичним темам. Розроблена форма календарного тематичного планування (по тижневим лексичним темам). Таке планування систематизує роботу педагогів та надає можливість дітям дошкільного віку краще засвоїти матеріал.

Кабінет поповнився матеріалами про безпеку дітей під час виховного процесу «Як діяти під час повітряної тривоги», «Обережно! Небезпечні предмети», «Робота з дітьми в укритті».

Методична робота – комплексний і творчий процес, під час якого здійснюється збагачення теоретичними знаннями та практичне навчання різних категорій працівників. Педагогічні ради є постійним діючим органом керівництва освітньо-виховним процесом в ДНЗ. Вони проводились згідно річного плану (онлайн) за такими темами:

І. «Беремо педагогічний старт в умовах сьогодення»

ІІ. «Патріотичне виховання дошкільників»

III. «Безпека дітей під час освітнього процесу в ДНЗ»

IV. «Навчальний рік позаду» (підсумки роботи)

На педагогічних радах були використані різні методичні форми роботи з педагогами (ділові ігри, педагогічні і психологічні тренінги, експрес-анкети, виступи з практики роботи, міні-лекції з використанням відеоматеріалів та ін.).

Семінари-практикуми проводились з метою підвищення теоретичного та практичного рівня педагогів закладу. На семінарах-практикумах розглядались актуальні питання стосовно безпеки дітей, патріотичного виховання.

Для повноцінної роботи з дітьми велике значення має сучасне предметно-ігрове середовище, формуванню якого наш колектив приділяє велику увагу. Приміщення, де перебувають діти, оформлені згідно вимог. Групи і кабінети забезпечені навчальним та ігровим матеріалом. Особливе значення приділяється корекційним іграм і вправам в спеціально обладнаних корекційних куточках, що є в кожній віковій групі. Творчо працюють з дітьми, використовуючи особистісно-орієнтований підхід, педагоги: Лось М.П., Толкачова Л.М., Осипова С.В., Бабенко В.В., Лукияник І.М., Алтухова А.І., Смоловик Л.М.

Пріоритетним напрямком роботи колективу є робота з фізичного розвитку дітей дошкільного віку. В нашому закладі створені умови для забезпечення оптимального рухового режиму: спортивна і музична зали, спортивний та ігрові майданчики, фізкультурні куточки в усіх вікових групах, обладнання для загартовування. Щоденно відводиться час на різні види рухової активності дітей (ранкова гімнастика, заняття, фіз. хвилинки, паузи, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, фіз. заняття на свіжому повітрі). На заняттях з фізичного виховання систематично проводилась робота по формуванню в дошкільників рухових якостей: спритності, витривалості, сили, гнучкості, самостійності.

Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми здійснюється через поєднання широкого комплексу заходів фізичної культури, насичення повсякденного життя руховою активністю та спеціальними заходами щодо зміцнення здоров'я дітей. Створені умови для оздоровчо-профілактичної роботи з дітьми, які мають порушення зору, в умовах ДНЗ. Особлива увага приділялась виконанню завдань корекційно-розвивальної роботи: розвитку м'язової системи, корекції опорно-рухового апарату кожної дитини, просторового орієнтування, дотримання правил безпеки при виборі спортивних атрибутів (щоб не травмувати очі, не розбити окуляри тощо).

Не останнє місце в системі оздоровлення дітей відводиться гігієні фізичного виховання: це і формування культурно-гігієнічних навичок у дітей усіх вікових груп, і санітарно-гігієнічні вимоги до приміщень, де проводиться фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ. Ці питання постійно на контролі.

Об'єм щоденних дозованих фізичних навантажень гармонійно поєднується з традиційними елементами загартування водою. Основними засобами в літній оздоровчий період є природні фактори загартування. Використовуються також на свіжому повітрі дитячі надувні басейни. Загартування проводиться за умов дотримання індивідуального підходу при виборі методів, поступового збільшення сили впливу природних факторів та систематичності. Педагогами виготовлені різні види нетрадиційного обладнання: масажні доріжки, килимки, сухі басейни. З метою попередження захворювання дітей розроблено систему заходів, а саме: ранкова гімнастика з комплексом вправ для регуляції дихання, вправи для очей та оздоровчі заходи після денного сну. Серед загартовувальних процедур особливо дієвими були такі: ходьба по «корегувальним доріжкам», «гімнастика пробудження в ліжках» та профілактичні вправи для зміцнення окорухових м’язів.

При організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми велика увага приділяється злагодженій роботі медичного і педагогічного персоналу та співпраці з батьками.

Протягом минулого навчального року приділялась належна увага вихованню активної позиції дитини щодо власної безпеки. В методичному кабінеті можна ознайомитися з цікавими матеріалами з даного питання. В умовах воєнного часу дітей та дорослих знайомили «Як діяти під час повітряної тривоги», «Мінна безпека» за участю представників ДСНС. Колектив пройшов онлайн-навчання і отримав сертифікати «Правила поводження з небезпечними предметами».

В кінці лютого одним із головних завдань керівника закладу та колективу була підготовка найпростішого укриття в ДНЗ, безпечне перебування дітей в закладі, створення безпечного освітнього процесу, облаштування комфортних умов перебування дітей в укритті. Після вимушеного простою перед відкриттям ДНЗ було проведене обстеження спеціальною комісією та ухвалено рішення щодо можливості організації навчально-виховного процесу в дошкільному закладі при наявності укриття. Для батьків розроблено пам’ятки, де зазначені чіткі рекомендації про перебування дітей, поведінку під час повітряної тривоги. Заклад був забезпечений бутильованою водою для укриття, засобами протипожежної безпеки, освітлювальними приладами, проводились практичні навчання «Як діяти в надзвичайних ситуаціях під час воєнного стану», «Перша медична допомога».

Налагоджено партнерську роботу з батьками стосовно перебування дітей в закладі у воєнний час (наявність у дітей бейджиків, тривожних рюкзаків і т.д.). З працівниками своєчасно проводились цільові та позапланові інструктажі.

Гра є основною діяльністю дошкільників у ДНЗ та вдома. Аналіз перегляду роботи показав, що ігри відіграють велику роль в житті дітей. Діти в іграх відображають дійсність, вчаться спілкуватися одне з одним та вирішувати проблемні питання. Вихователі в іграх намагаються виховувати у дошкільників моральні якості. Слід відмітити, що в умовах воєнного стану вихователями та корекційними педагогами був розроблений план використання ігор в укритті, де діти мали можливість граючись навчатися. Важливо зазначити, що вихователі широко використовують різні види конструкторів у корекційній роботі з дітьми дошкільного віку, чим вирішують такі корекційні завдання, а саме:

- розвиток дрібної моторики;

- розвиток зорово-рухової координації;

- розвиток уявлень про дво-, тривимірний простір;

- розвиток мовленнєвого супроводу;

- розвиток комунікативної діяльності та ін.

Для більш повного використання корекційно-розвиваючого впливу конструювання дуже важливо забезпечити формування необхідної для дошкільника мотивації. Дитина з порушеннями зору повинна знати і розуміти, для чого вона будує і чому вона повинна виконувати ту чи іншу будову. Тому вихователі широко застосовують ігрові методи і прийоми в роботі з дітьми різних вікових груп (Міруцька Т.П., Савицька Т.В., Борисюк В.Д., Осипова С.В.).

РОБОТА З СІМ’ЄЮ

У цьому році майже вся робота з батьками проводилась дистанційно через різні засоби інформації. Всі педагоги закладу через інтернет- додаток VIBER, у створені для кожної вікової групи чати, відправляли батькам здобувачів освіти завдання для занять з дітьми вдома відповідно до плану освітньої роботи кожної групи, розкладу занять, пізнавальної лексичної теми, в доступній для членів родин і дітей формі. Вихователі, музичні керівники, вчителі-дефектологи та практичний психолог, що були залучені до організації дистанційного навчання, виявили досить високий рівень володіння сучасними ІКТ, медіаграмотності і медіакомпетентності, застосовували творчий підхід при підборі навчального матеріалу для вихованців: вони вдало використовували пізнавальні відеоігри, незвичні логічні завдання, зорові відеовправи, кінезіологічні та нейролінгвістичні вправи, веселі музичні відеофізкультхвилинки та руханки, цікаві варіанти поробок з підручного та природного матеріалу. Корегування та доповнення підібраних педагогами матеріалів здійснювала вихователь-методист, котра рекомендувала аудіоказки, мовленнєві завдання: скоромовки, чистомовки, приказки, а також пізнавальні матеріали для старших дошкільників.

Більше уваги приділяли індивідуальним формам роботи з родиною. Спеціалісти дошкільного закладу (практичний психолог, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи) надають батькам консультативну допомогу з питань лікувально-відновлювальної та корекційної роботи з дітьми, адаптації дитини з порушеннями зору в соціумі та підготовки до школи в умовах воєнного стану.

Результатом такої діяльності стало зростання авторитету педагогічного колективу закладу серед батьків, встановлення міцних емоційно-позитивних, доброзичливих стосунків з родинами наших вихованців.

За період минулого навчального року ефективність освітньо-виховної роботи була на достатньому рівні. В дошкільному навчальному закладі в 2022-2023 навчальному році проводилася цілеспрямована та організована робота з дітьми, яка відповідає вимогам державних стандартів. Колектив разом з дітьми приймав участь у різних заходах: «День Вишиванки», «День Києва», конкурс дитячих робіт «Малеча Києва за мир», де найкращі роботи були відзначені Департаментом освіти.

Головна мета ДНЗ – зміцнення здоров’я, розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації та адаптації дитини шляхом спеціально організованого освітньо-виховного процесу в комплексі з лікувально-відновлювальною та корекційно-розвивальною роботою.

Проаналізувавши роботу ДНЗ, можна сказати, що навчально-виховна робота велась систематично та комплексно – педагогічний процес охоплював всі основні напрямки розвитку дитини, а також передбачав систему заходів по укріпленню та охороні здоров’я дошкільників, організацію різноманітних видів діяльності з корекційною роботою для дітей з порушенням зору. Діти старшого дошкільного віку засвоїли всі знання, навички, уміння, що забезпечували розвиток особистості з урахуванням психофізичних можливостей дитини.

Дошкільний заклад – це перша і дуже важлива сходинка в освіті дошкільників. Змінюються умови життя майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говорять про якість освіти, а досягти її можна спільними зусиллями педагогів, батьків та дитини. Такі заходи як публічні слухання, спільні свята та дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі.

Даний звіт – засіб забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи дошкільного навчального закладу.

Керуючись основним положенням Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепції дошкільного виховання в Україні, Національної доктрини освіти та виконуючи план роботи на 2022-2023 навчальний рік, колектив дошкільного закладу протягом року працював творчо і відповідально.

Одним з пріоритетних напрямків діяльності керівника ДНЗ є забезпечення умов для зміцнення здоров’я дітей, дотримання вимог охорони дитинства, охорони праці, безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, організація раціонального харчування дітей.

ДНЗ забезпечує оптимальні умови праці та соціального захисту працівників.

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин.

Щодо соціально-трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв'язок. Директор та голова ПК узгоджують всі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної і тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

Адміністрація та профспілки разом виступають за належний контроль дотримання ПВТР, якістю навчально-виховної, оздоровчої та культурно-масової роботи.

Мікроклімат в колективі можна визначити позитивним. Створені належні умови для здійснення навчально-виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник сумлінно виконує свою роботу, з відповідальністю відноситься до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера в колективі відповідає високому рівню професійності працівників. При підтримці голови ПК Кирічок О.О. проводиться робота з колективом з використанням усіх психолого-педагогічних методів кадрової роботи. Провідним у закладі є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації та головне – розвитку особистості дитини.

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація відпочинку та оздоровлення

В ДНЗ ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу. При одержанні щорічної основної відпустки працівники отримують оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу. Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та кваліфікаційну категорію, 30% за престижність професії. М/с старша, діловод, завгосп, кухарі та машиніст з прання та ремонту спецодягу (білизни) отримують згідно Колдоговору за ненормований робочий час, важку та напружену роботу додаткові дні відпустки. Працівники харчоблоку та пральні отримують доплату за шкідливі умови праці відповідно до атестації робочих місць. Згідно з діючими законодавчими актами та Положеннями про щорічну грошову винагороду та преміювання педагогічні працівники ДНЗ одержали винагороду.

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», в ДНЗ здійснюється робота зі зверненнями: ведуться журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

За 2022-2023 навчальний рік в основному були всі звернення громадян щодо оформлення дітей у ДНЗ, щодо працевлаштування. Всі питання розглянуті, надані відповіді.

Виконання Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»

ДНЗ здійснює реалізацію ст. 10 Конституції України, Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Систематизована нормативно-правова база з даного питання. Адміністрація та педагоги володіють державною мовою, приймають участь у написанні Всеукраїнського диктанту. Освітньо-виховний процес, ведення ділової документації здійснюються українською мовою. Діти добре володіють державною мовою. В групах оформлені українські куточки, в яких розміщені державні та національні символи України, предмети українського народного мистецтва. Вихователями зібрані твори українського фольклору: прислів’я, приказки, забавлянки, колискові. Ці куточки стали місцем проведення занять з народознавства. Цікаво і змістовно проходять свята, розваги народознавчого змісту.

Забезпечення збереження розвитку та модернізації матеріальної бази

Найбільш складним та відповідальним напрямком в роботі керівника є збереження, зміцнення та розвиток матеріальної бази ДНЗ. Впродовж 2022-2023 н. р. поліпшення матеріально-технічної бази відбулось за рахунок коштів місцевого бюджету, включно з підготовкою найпростішого укриття.

За кошти місцевого бюджету було придбано:

Назва

Сума, грн

Поточні видатки

1

Оплата праці

7 056 662,84

2

Нарахування на заробітну плату

1 631 065,73

Всього

8 687 728,57

1

М’який інвентар та постільна білизна

5 605,80

2

Канцтовари

8 463,00

3

Фарба (для укриття)

3 505,20

4

Господарські товари

2 622,30

5

Туалетний папір

2 850, 00

6

Рушники паперові, серветки

3 680, 00

7

Таблички для укриття

927,45

8

Електричні ліхтарі (укриття)

2 254,00

9

Пакети для сміття (укриття)

1 681,80

10

Туалетний папір для укриття

150,00

11

Серветки для укриття

530,00

12

Бочка металева для води 200 л (укриття)

3 600,00

13

Щит протипожежний з ящиком для піску (укриття)

2 900,00

14

Господарські товари для укриття

11 021,00

15

Пристрій зарядний портативний для укриття

2 900,00

16

Вогнегасники для укриття

2 128,80

17

Будівельно-господарські товари для укриття

2 985,00

Всього

64 894,35

1

Аптечка колективна для укриття

2 500,00

Всього

2 500,00

1

Видатки з навчання техніці безпеці

800,00

2

Поточний ремонт електрощитових

1 474,60

3

Поточний ремонт систем ХВП, ГВП (підготовка до опалювального сезону)

7 131,41

4

Послуги з техогляду та випробувань в електроустановках та електромережах (замір опору заземлення)

1 732,00

5

Метрол. повірка манометрів

1 935,00

6

Хімічне очищення пластинч. теплообмінників

5 492,49

7

Обслуговування кнопки сповіщення

1 617,00

8

Обслуговування технологічного обладнання

2 766,00

9

Обслуговування електромереж та електрощитових

5 155,92

10

Обслуговування фільтруючих систем очищення і знезараження води в харчоблоках

31 815,34

11

Обслуговування протипожежної сигналізації

30 456,72

12

Перезарядка вогнегасників

1 240,20

13

Дератизація, дезинсекція

6 018,42

14

Вивіз листя

3 000,00

15

Послуги інтернет

14 833,32

16

Послуги зв’язку

360,94

17

Санітарно-гігієнічні дослідження

198,76

18

Бактеріологічне дослідження

2 845,43

19

Обслуговування ХВП, ГВП

9 515,04

20

Повірка лічильників тепла

11 012,24

21

Елек. система «СУПІК»

1 500,00

22

Проведення медичного огляду

37 422,00

Всього

178 322,83

1

Оплата теплопостачання

721 870,07

2

Оплата водопостачання та водовідведення

37 439,13

3

Оплата електроенергії

81 354,74

4

Вивіз побутових відходів

248,60

Всього

840 912,54

Разом

9 774 358,29

Батьківська спільнота є також спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та специфічного розвивального середовища для своїх малят. В цьому році батьки закладу підтримували колектив морально, були завжди на зв’язку, спілкувалися дистанційно.

Аналізуючи роботу за рік, також слід відмітити, що ми маємо достатню кількість проблем: головною із них є оновлення найпростішого укриття, ДНЗ № 49 функціонує вже 50 років. Це вимагає постійних реконструкцій та оновлень у сучасному стилі. Це питання постійно в роботі та залишається одним із основних на новий 2022-2023 навчальний рік.

Залишається проблемою ремонт фасаду та благоустрій території навколо будівлі, де постійно ідуть пориви теплотраси, потребує капітального ремонту каналізаційна та водопровідна системи ДНЗ, заміна тіньових навісів на всіх майданчиках, бажано для дітей з порушенням зору зробити безпечне м’яке покриття на майданчиках та рівні заасфальтовані доріжки навколо будівлі.

Підводячи підсумок, хочу сказати, що, на мою думку, імідж закладу дошкільної освіти – це якісна робота установи, яка відповідає вимогам суспільства, зокрема батьків щодо дошкільної освіти дітей, прозора політика, правдива й актуальна інформація.

Бажаю всім мирного неба, спокою та перемоги, успіхів у подальшій співпраці. Вдячна за увагу та підтримку!

Директор ДНЗ № 49 Оксана МАЛИНОВСЬКА

Кiлькiсть переглядiв: 696