• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Батьківська сторінка

/Files/images/image001.gif

Вихователь-методист ДНЗ №49 Мельніченко Л.С.

Основне завдання виховання дітей з проблемами зору в умовах спеціалізованого ДНЗ компенсуючого типу - це розвиток особистості з врахуванням психофізичних можливостей дітей.

Основною формою корекційного впливу на дитину з порушеннями зору в дошкільному навчальному закладі є організовані корекційні заняття ( групові, підгрупові, індивідуальні) на яких провідна роль належить дорослому (вчителю-дефектологу, вихователю, вчителю-логопеду, практичному психологу). Зміст корекційних занять, як і всього освітньо-виховного процесу в нашому садочку визначається такими діючими програмами:

- Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», -Київ, -2012р.
- Програма для дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу для дітей з вадами зору, - Львів -2010р

Навчальна робота в усіх вікових групах з дітьми, що мають вади зору, побудована за тематичним принципом.Це забезпечує конкретизацію та поглиблення уявлень дітей про довкілля. Заняття за кожною лексичною темою розраховані на тиждень. Протягом цілого тижня педагоги реалізують корекційно - компенсаторні цілі на матеріалі однієї лексичної теми, поповнюючи, збагачуючи та систематизуючи знання дітей про довкілля та найпростіші його закономірності. Вивчаючи кожну тему, вихователі в групах та вчителі-дефектологи у спеціально об лаштованих кабінетах організовують різні види діяльності дітей з предметами: ознайомлення (обстеження) натурального об’єкта, виконання з ним різних дій (засвоєння функціонального призначення предмета), дидактичні ігри з предметними картинками (зображення предметів), групування предметів за певними ознаками тощо.

Тижневі лексичні теми плануються помісячно:

Вересень

1 тема: «Дитячий садок. Школа».
2 тема: «Родина».
3. Тема: «Україна як держава» (стар. дош. вік)
- «Моя Україна» (молод. дош. вік)
4 тема: «Іграшки»

Жовтень

1 тема: «Осінь»
2 тема: «Овочі»
3 тема: «Фрукти, ягоди»
4 тема: «Комахи»

Листопад

1 тема: «Гриби»
2 тема: «Перелітні птахи»
3 тема: «Свійські тварини»
4 тема: «Народнісимволи і обереги» (старший дош. вік)
- «Фольклор» (молод.дош.вік)

Грудень

1 тема: «Птахи» (зимуючі)
2 тема: «Зима»
3 тема: «Екзотичні тварини»
4 тема: «Новий рік»

Січень

1 тема: «Різдво» (стар.дош.вік)
-«Зимові розваги» (молод.дош.вік)
2 тема: «Народна символіка»
3 тема: «Посуд»
4 тема: «Меблі і предмети побуту»

Лютий

1 тема: «Укр.націон.одяг» (стар.дош.вік)
- «Одяг» (молод.дош.вік)
2 тема: «Взуття»
3 тема: «Транспорт»
4 тема: «Дикі тварини»

Березень

1 тема: «Видатні діячі укр. культури» ( старший дош. вік)
- «Продукти харчування» (мол.дош.вік)
2 тема: «Весна»
3 тема: «Дерева, кущі»
4 тема: «Кімнатні рослини»

Квітень

1 тема: «Риби»
2 тема: «Квіти»
3 тема: «Наше минуле»
4 тема: «Професії»

Травень

1 тема: «Київ столиця України» ( старший дош.вік)
- «Рідне місто» (молод.дош.вік)
2 тема: «Домашні улюбленці»
3 тема: «Народні ремесла»
4 тема: «Літо»

/Files/images/image002.gif





( Як турбуватися про зір дитини)

Сім`я, де росте і виховується дитина із зоровою патологією, потребує постійної уваги і піклування. Адже крім травмуючого впливу на дитину хвороба виявляється психічною травмою і для батьків. Більшість батьків гостро потребують допомоги фахівців у питаннях виховання, навчання і розвитку дітей з порушенням зору. Охороні зору дітей в Україні приділяється велика увага. Це дає можливість рано виявити відхилення від норми в органах зору.

Процес вдосконалення зору починається відразу після народження дитини. Немовлята, які щойно народилися, замість облич рідних бачать лише розмиті силуети та контури з плямами. Упродовж шести місяців зорові образи стають більш чіткими. У дворічної дитини завершує своє формування стереоскопічне сприйняття оточуючого. Саме у цьому віці батьки особливу увагу мусять звертати на можливу появу помутніння рогівки чи кришталика та його усунення; виправлення потребує також і косоокість, оскільки вона заважає дитині сприймати стереоскопічні образи.

Бінокулярний зір починає формуватись у дітей у 3-4 річному віці. У цей час діти, як правило, починають гратися разом.Організація ігрових куточків відпочинку (в групах та в кожної дитини вдома) повинна відповідати офтальмологічним рекомендаціям. Наприклад, настільні ігри (мозаїка, лото, книжки-розмальовки тощо) рекомендуються при розбіжній косоокості; ігри типу кільцекидів, баскетболу, мольберти для розглядання картинок та малювання – при збіжній косоокості. Найгірша працездатність спостерігається при ураженні зорового нерва, дегенерації сітківки. Для попередження зорової втоми необхідно суворо стежити за виконанням правил гігієни зору та дотриманням певних санітарно-гігієнічних вимог.

Привчати дітей виділяти хоча б 10 хвилин на добу для догляду за очима. Навчити дітей робити промивання очей, температурно-водну стимуляцію (гаряча-холодна вода) впродовж 1 хвилини.

Привчати дітей стежити за чистотою окулярів. Стежити за дотриманням рекомендованого носіння окулярів. Тільки в такому випадку можна зберегти або покращити зір.

Відновити зір дітям допоможе і правильне харчування. У щоденному раціоні дитини повинні бути продукти багаті на вітамін А (морква, помідори, петрушка), С (капуста, цитруси, ягоди, яблука), В-комплекс (горіхи,зернові, риба, жовток, яйця, виноград, абрикоси, мед).

Батькам, які мають дітей з порушенням зору, необхідно знати зміст діагнозу, пов`язані із ним особливості зорового сприймання. Відповідно до них потрібно організувати побут та робоче місце дитини.

Столи і стільці повинні відповідати зросту дитини. Сидіти дитина повинна так, щоб ноги міцно впиралися в підлогу всією ступнею. Стежити за тим, щоб дитина сиділа прямо. Необхідно правильно організувати освітлення: крім загального освітлення слід включити настільну лампу на 60 Вт з матовим абажуром. Світло повинне падати на сторінку книжки чи зошита зліва. Очі від робочої поверхні мають бути на відстані зігнутої в лікті руки (30-40 см). Відстань від очей до книжки – 33-35 см. Коли ця відстань менша – швидко наступає зорова втома та втома м`язів спини та шиї.

Між заняттями, пов’язаними з напруженням зору, слід зробити спеціальну зарядку: підійти до вікна і деякий час дивитись вдалечінь. Більше бувати на свіжому повітрі, корисні рухливі ігри.

Зусилля батьків, які мають дітей з порушенням зору, повинні спрямовуватись на те, щоб не перешкоджати їм у задоволенні природного бажання дивитись на те, що їм цікаво.

Яскраві особисті речі, відповідно освітлене робоче місце допоможуть вашій дитині краще орієнтуватись у власній домівці, почуватись затишно.

Батькам варто пам`ятати, що саме вони відповідальні за те, чи вміє їхня дитина (в якої встановлено той чи інший діагноз) дивитися телевізор, працювати з комп’ютером тощо. Під час перегляду телепередач дитина з порушенням зору повинна користуватись окулярами; тривалість перегляду не повинна перевищувати 1 години. Більшість лікарів рекомендують дивитися телевізор не частіше 2-3 разів на тиждень. При перегляді телепередач у кімнаті вмикається верхнє освітлення.

Питання зорової працездатності дитини мають бути предметом постійної уваги батьків.

Кiлькiсть переглядiв: 169

Коментарi